Ridgewood Hall

Edwards keuze ~ Marijke Vos

Toen ik de oproep zag van Marijke met de vraag voor liefhebbers voor de blogtour, bedacht ik mij geen moment en heb mij meteen aangemeld. Ik vind het dan ook echt een hele eer dat ik deze blogtour mag aftrappen.
Wat een heerlijk boek waarin een woord centraal staat; ROMANTIEK.
Ik heb echt genoten van het verhaal wat perfect als een puzzel in elkaar past. Het boek is geschreven in het heden en het verleden.

Ridgewood Hall, 1904. Edward Bellamy, de oudste zoon en erfgenaam van de graaf van Ridgewood heeft het niet makkelijk met een zeer strenge vader. Hij is uitgehuwelijkt en daar heeft hij eigenlijk geen trek in. Hij heeft altijd zijn ouders als rolmodel gezien, die waren ook uitgehuwelijkt, en dat was helaas een huwelijk zonder liefde. Dat wilde Edward dus echt niet. Hij is er ook helemaal klaar mee hoe het er aan toe gaat op Ridgewood, en zijn 2 broers ook. Hij probeert anderen juist te helpen ipv te laten zien hoe goed ze het hebben in tegenstelling tot de rest van de stad. Op Ridgewood komt een nieuw dienstmeisje te werken, Gillian. Een knappe roodharige die het hart van Edward in verwarring brengt. De huishoudster mevrouw Cole ziet het allemaal gebeuren en vreest het ergste, want de status van een graaf mag niet in gevaar worden gebracht door een dienstmeisje.
Zijn broers Daniël en James hebben het beste met hun broer voor en steunen hem waar het kan. James is veel in Londen en Daniël vaak in Cambridge om de spanningen in huis zoveel mogelijke ontlopen.

In het heden volgen we het verhaal van Flora. Ze is net haar moeder verloren en de relatie is stuk gelopen met haar vriend. Ze erft het ouderlijk huis en een bijzonder boek, die ze nog nooit eerder heeft gezien. In het boek zit ook een brief, waardoor haar nieuwsgierigheid word aangewakkerd. Ze besluit om alles even achter haar te laten en naar Edinburgh te vliegen. Om er achter te komen wat er nu precies in de brief staat, vooral de namen zeggen haar helemaal niets. Ze komt terecht in een super gezellige B&B “Tearin’ the Tartan Inn” waar Jackson de eigenaar van is. Hij heeft een tante Katie, waar niemand ‘nee’ tegen durft te zeggen. Ava werkt achter de bar van de Inn en is heel erg aardig en behulpzaam.
Flora komt in gesprek met Jackson over haar beweegredenen om naar Edinburgh te komen. Ze verteld over de brief en iedereen wil haar daarbij helpen.

Het verhaal is zo geschreven dat je het boek eigenlijk niet wil wegleggen. Het verhaal smaakt aldoor naar meer en je wilt het liefste het boek in een ruk uit lezen. De hoofdstukken zijn goed opgedeeld in heden en verleden en je leest goed dat daar echt aandacht aan is gegeven. Ook in het nawoord van Marijke lees je dat terug.
Het is geen standaard roman waarvan je het einde al ver van te voren ziet aankomen. Hier is echt veel liefde en aandacht aan gegeven. Kortom, een heerlijk verhaal als je van een flinke dosis romantiek houd.

5/5 sterren

Meer recensies van Esther’s Books and More