Verrassende SF novelle

Evelien Walravens 29 april 2020 Hebban Recensent
Dit boek(je) ligt helemaal buiten mijn comfortzone maar Johan Klein Haneveld heeft mij positief verrast met zijn Plastic vriend. Deze SF novelle vertegenwoordigt het zogenaamde Ziltpunk-genre, daar had ik nog nooit van gehoord! Nooit te oud voor iets nieuws ;-) Dit verhaal gaat over plasticvisser Matthijs Waaldorp die in de 22e eeuw met zijn vlot ronddobbert boven het verdronken gedeelte van Nederland. Hij vindt een voorwerp in zijn netten waar hij normaal plastic mee verzamelt. Het blijkt een ding te zijn van voor de instorting en Matthijs is niet de enige die er nieuwsgierig naar is. Al snel wordt hij lastig gevallen door een militante groep van het vasteland. De schrijver is begaan met de klimaatverandering en dat komt goed tot uiting in dit verhaal. Dat overigens wel veel langer had mogen zijn ;-)

Meer recensies van Evelien Walravens