Spannend en meeslepend boek

Feel-o-Sofie 28 juni 2020
Disclaimer: Ik heb dit boek gekregen in ruil voor mijn eigen, oprechte recensie.

Vanaf de eerste bladzijde greep dit boek mijn aandacht. De hoofdstukken zijn kort en geven steeds nieuwe informatie, hierdoor blijf je makkelijk doorlezen. Ook al lijkt er soms weinig te gebeuren in het grotere verhaal, er hangt een spannende sfeer waardoor je het gevoel krijgt dat je lang nog niet alles weet. De gebeurtenissen in het boek lijken eerst alledaags, maar het is vooral de innerlijke worsteling van Esther die dit boek zo spannend maakt. Beetje bij beetje komt er meer twijfel in het hoofd van Esther en de lezer, waardoor het ongeluk dat eerst zo onschuldig lijkt, steeds complexer wordt. De manier waarop Esther alles doet om haar zoon te beschermen is een zeer begrijpelijke drijfveer en ik leefde mee met haar personage.

Het verhaal wordt afgewisseld met flashbacks naar Esthers jeugd met haar vader. Doordat de hoofdstukken geen titels hebben, vond ik het soms lastig om meteen te begrijpen in welke tijdlijn van het verhaal ik op dat moment aan het lezen was.

Wel voegden deze flashbacks wat toe aan het verhaal, omdat het liet zien wat voor achtergrond Esther had en waarom ze in staat was om alles op alles te zetten voor haar gezin.

Tine Bergen is er in geslaagd om het verhaal zo op te bouwen dat het steeds intenser wordt en je gewoon moet weten wat er nou echt gebeurt is op de dag van het ongeluk. Voor liefhebbers van psychologische thriller is Zullen we het liefde noemen? zeker een aanrader.

Lees mijn volledige recensie op
mijn website .

Meer recensies van Feel-o-Sofie