Spannend verhaal rond

Ger van der Pluijm 11 augustus 2019
Universitair docent Peter de Haan bezoekt met zijn vriendin Fay een avondje van de vrijmetselaars in Leiden. Zonder aanhanger te zijn van deze geheime groep orthodoxe katholieken gelovigen. Tijdens deze avond wordt de voorzitter van dit genootschap op gruwelijke wijze in zijn werkkamer vermoord. Daarna ontwikkelt zich een zeer spannend verhaal, dat uiteindelijk terugvoert op een kleine gemeenschap vrijmetselaars die uit Engeland zijn overgekomen en achterbleven in Leiden, terwijl het grootste deel van deze groep naar Amerika vertrok.
Uiteindelijk vindt het verhaal zijn hoogtepunt in een klooster in de Sinaï woestijn. Daar kan ik uiteraard niet veel over vertellen zonder teveel te verklappen. Het boek van Jeroen Windmeijer doet je direct aan de boeken van Dan Brown denken, vanwege bizarre geheimen in (een deel) van de katholieke gemeenschap. Veel is geromantiseerd, maar het is (ook) gedeeltelijk gebaseerd op echte geschiedenis. Tja dat geloof heeft ook in de Katholieke kerk heel wat bereoering doen ontstaan.
Zeer goed boek dat 5 sterren krijgt en de belofte dat ik meer boeken van Jeroen zal gaan lezen.

Meer recensies van Ger van der Pluijm