Een heel herkenbare Slaughter, maar ietsjes minder

Ger van der Pluijm 07 augustus 2019
Karin behoort vast en zeker tot mijn favoriete schrijvers (zeker voor thrillers), toch moet me van het hart dat deze ietsjes minder was dan de eerdere 6 boeken die ik van haar las. Er blijft voldoende over om er toch 4 sterren aan te geven. Gelukkig is het bij Karin niet nodig om de serie, in dit geval Grant Country met de hoofdpersonen Sara (lijkschouwer) en Jeffrey (rechercheur), je kunt heel goed de boeken afzonderlijk lezen. Des te beter, want ik heb me niet aan de volgorde gehouden. Hoewel dit het vierde deel in de serie is, wordt bijvoorbeeld nu pas het begin van de relatie tussen Sara en Jeffrey beschreven aan de hand van een misdaad door een collega politie-agent in die tijd. De tweede verhaallijn speelt zich in het heden af en betreft een gijzeling in het politiebureau, waar beide hoofdpersonen gegijzeld worden.
De 2 verhaallijnen maken het begin van het boek wel rommelig, en ze komen pas heel laat in het boek bij elkaar.
De titel heb ik eigenlijk, onder dankzegging van Anne-Marie van den Bosch, pas nadat ik het boek uit had begrepen, wat door een wat ongelukkige vertaling van de titel komt. Een betere vertaling van de Engelse titel zou "Onuitwisbaar" zijn geweest.

Meer recensies van Ger van der Pluijm