Een andere kant van Esther

Ger van der Pluijm 14 augustus 2019
Vera Zaagt heeft het een slechte jeugd gehad. Haar moeder zat regelmatig in een psychiatrische inrichting en haar vader had een miltaristische benadering voor het opvoeden. Als volwassene draagt ze deze ervaringen mee in haar relatie met Lucien Reinders. Dat huwelijk is na 20 jaar ook niet meer wat het zou moeten zijn. Dan komt het slechte nieuws over de gezondheid van haar schoonvader Hans. Daarop wil Hans nog één keer met de hele familie op vakantie. Ook de broer van Lucien, waar Vera & Lucien niet veel mee op hebben - hij woont in het buitenland - gaat uiteraar mee. Omdat Vera ook nog eens een buitenechtelijke relatie heeft, die ze niet zo lang kan missen, heeft ze ook niet veel zin. Maar tja wat doe je als je schoonvader die terminaal is zo'n uitdrukkelijke wens heeft. Op de vakantie in Amerika, is niets te gek, financieel gezien dan, er is zelfs sprake van verspilling (van voedsel). Een interessant boek van Esther die vele schrijverstalenten heeft in het thrillergenre (zowel solo als met haar man Berry), in het erotische genre onder pseudonym Marique Maas en dus in het genre literatuur. Ik moet zeggen dat ik de voorkeur geef aan haar thrillers. Drie sterren voor dit boek. Nu deze recensie af is, loop ik nog 5 recensies, of 1 maand achter met reeds gelezen boeken waarvoor ik nog een recensie wil schrijven. Loop dus deze week aardig in.

Meer recensies van Ger van der Pluijm