Ook fietscouriers hebben een risicovol beroep

Ger van der Pluijm 15 augustus 2019
Astrid Bell is een jonge Londense fietscourier, ze woont samen met een aantal andere jongeren in een groot huis dat eigendom is van één van de bewoners. Al in het begin van het boek wordt ze vlak bij huis door haar buurvrouw aangereden, waaarbij ze een flinke smak maakt. Een paar dagen later wordt de buurvrouw dood gevonden, vermoord! Wat een toeval. Als ze later ook een klant dood aantreft als ze aan de deur komt om een pakketje op te halen, ook vermoord, is de boot aan. Ze wordt ook zelf verdacht door de politie. Uiteraard weet de lezer al dat ze het niet gedaan heeft. Zoals het schrijversduo Nicci French betaamt zijn er verschillende plotwendingen voordat de ontknoping daar is en wordt er ook aandacht aan de karaktereigenschappen en aan de relaties besteed.
Ook nu ik toch al weer 12 boeken van dit scrijversduo heb gelezen, verveelt het nog altijd niet, integendeel. Ze behoren dan ook tot mijn favorieten thrillerschrijvers. Gelukkig heb ik er nog een paar van hun op stapel liggen, waaronder "Huis vol leugens" - waar ik bij de presentatie aanwezig mocht zijn.

Meer recensies van Ger van der Pluijm