Mooi vervolg op Will Trent en Sara Linton

Ger van der Pluijm 28 december 2023
Psychologie vormt een belangrijk onderdeel in de boeken van Karin Slaughter, zeker in de reeks Will Trent. In de Hebban details is vermeld dat dit boek het tiende deel is in de Will Trent reeks, dat klopt ook. Echter zoals Karing in haar verantwoording schrijft is het het zestiende deel waarin Sara een (hoofd)rol speelt. Sara is Patholoog anatoom en snijdt dus populair gezegd in lijken. De manier waarop ze dat doet, via de verhalen van Karin uiteraard, getuigd van veel kennis van dit vak. In ieder geval komt dat zo op mij over. Het boek kent meerdere verhaallijnen, niet alleen die van (in eerste instantie 3 -bijna-) vermoordde vrouwen, maar ook de relatie tussen enerzijds Sara en Jeffrey van acht jaar geleden en anderzijds die tussen Sara en Will in de huidige tijd. Die relaties komen meer dan uitvoerig aan de orde. Dat is dan ook de kracht van de boeken van Karin Slaughter: psychologische achtergronden die helpen naar de ontknoping van de misdaden. Spannend boek en het houdt je aandacht steeds vast. Soms is het letterlijk gruwelijk, zeker als Sara in de lichamen aan het snijden is.

Meer recensies van Ger van der Pluijm