Super plot maar te veel losse eindjes

gilliske 05 april 2021
Dit boek omschrijft de zoektocht van dochter Lisette naar het mysterieuze verleden van haar moeder.
In se heeft het verhaal alles wat je nodig hebt voor een goede thriller: moord, onbetrouwbare en getuigen, meerdere verdachten, duistere geheimen, mysterieuze gebeurtenissen en iemand die zich vastbijt in het verhaal en koste wat kost de waarheid wil achterhalen, hierbij ingaand tegen de opinie van haar omgeving.
Ook werd er moeite gedaan om (een aantal van ) de personages diepgang te geven door voldoende aandacht te schenken aan hoe ze in het leven staan.

Dit boek had dan ook een topper kunnen worden. De plot met vele verrassende wendingen biedt enorm veel potentieel.
Net in die plotwendingen licht voor mij echter ook het probleem. De auteur heeft, om spanning op te bouwen, zoveel verhaallijnen in het leven geroepen die mogelijk naar De Dader kunnen leiden, dat het naar het einde van het verhaal blijkbaar te moeilijk werd om al die verhaallijnen ook weer een beetje af te sluiten. Er blijven gewoon te veel losse eindjes.
En dan gaat het niet enkel om de details. Zelfs de hoofd verhaallijn die effectief naar de echte dader leidt is te weinig uitgewerkt: de lezer moet het doen met een vaag, onduidelijk motief voor dader en omgeving. Je blijft als lezer dus op je honger zitten.
Jammer, want hier zat echt een super verhaal in.

Meer recensies van gilliske