Verhalen over de hele wereld

Heleen van der Velde 05 februari 2024
Prachtige manier om de rijkdom van verhalen over de hele wereld te lezen of in de klas te behandelen. Sowieso vind ik het origineel dat deze meester zelf altijd verhalen vertelde en dat hij een stoel als verhalentroon in de klas zet en zo de kinderen uit de klas stimuleert om zelf een verhaal te vertellen. Meester Hugo ervaart dit ook zelf als rijkdom, hij leert er veel van en bij sommige verhalen weet hij op een leuke manier een creatieve werkvorm te verbinden aan het verhaal. Het stimuleert kinderen om op zoek te gaan naar eigen verhalen of mogelijk om zelf een verhaal te verzinnen. Ik zou dit boek extra willen aanraden voor schoolmeesters en -juffen, maar het is ook leuk om elke avond een verhaal voor te lezen of zelf te lezen.

Meer recensies van Heleen van der Velde