Deze novelle heeft alles om het een goed boek te noemen

Heleen van der Velde 05 februari 2024
Ik ben geen fan van novelles omdat het karakter of de verhaallijn vaak te weinig wordt uitgewerkt. Echter bij Wachter van het Dodenpad is er niets op af te dingen. Wat een goede novelle. Het is origineel. Het heeft goede fantasy-elementen die origineel zijn gecombineerd met een slaapziekte, dieren die bij volle maan een menselijke gedaante krijgen en telepathie. De personages zijn aansprekend en menselijk neergezet en ontwikkelen zich zodanig dat je het ook over een coming-of-age kunt hebben. De verhaallijn is goed uitgewerkt en helemaal af. Het tempo is prima. Het verhaal is goed te volgen met een prettige schrijfstijl, vloeiend taalgebruik waarbij je veel voor je ziet gebeuren. Deze novelle heeft alles om het een goed boek te noemen. Online zie ik dat het als SF staat aangemerkt.

Meer recensies van Heleen van der Velde