Heerlijk verhaal voor tussendoor

Alle wegen leiden naar Rome is een heerlijke feelgood over je zelf ontdekken. We volgen Carlijn die na een paniekaanval een reis naar Rome boekt. Daar ontmoet ze Luca, een knappe Romein met een polaroid camera, die zich verhuurd als een fotograaf en gids in één. Wanneer blijkt dat er iets mis is gegaan met de boeking van het hotel, mag Carlijn ook nog een weekje bij Lucas op de bank slapen.

Het verhaal is lekker vlot geschreven. De omgeving is beelden in beeld gebracht. Tijdens het lezen had ik regelmatig het idee dat ik weer terug was in Rome ( ruim 25 jaar geleden was ik daar) . Zowel Carlijn als Luca voelde voor mij als echte personen.

De chemie tussen. De beide hoofdpersonen is geweldig. Vooral het rustige verloop maakte dat ik toch steeds verder wilde lezen, want hoe zou het uiteindelijk aflopen.

Elke ochtend heeft Carlijn een groepsapp met gaat beide zussen. Dit geeft nog meer dimensie aan het verhaal en een hele fijne toevoeging.

Mooi is ook hoe het thema " jezelf vinden" is verwerkt is in het verhaal. Hier wordt zelfs niet van afgeweken voor de liefde.

Kortom het verhaal is een heerlijk tussendoortje, wat makkelijk wegleest en ook nog laat zien hoe belangrijk het is om jezelf te ontdekken!

Meer recensies van Het Boekenbijtje