Een mooie basis met ruimte voor verbetering

Het Boekenbijtje 10 maart 2024
Ik kwam per ongeluk in contact met Julia Scholtens-Dibbets. Ik drukte op een verkeerde knop in TikTok. Wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb, want zo kwam ik te weten dat ze een boek had geschreven een Young Adult Fantasy boek. Dit blijft toch een van mijn favoriete genres.

Kiemers gaat over Lily. Haar moeder heeft zichzelf van het leven beroofd en haar vader lijkt sindsdien in zijn eigen cocon te leven. Gelukkig heeft Lily wel haar vriendinnen. Ook de schoonmaakster Tessa helpt Lily graag

Tessa boekt een reisje voor Lily, Lily's vader en zichzelf. In het begin lijkt dit een leuke vakantie. Al gauw blijkt er meer achter de vakantie te zitten aan gedacht.

Ik wist eerst niet dat Kiemers een deel 1 is in een serie. Dus wie denkt dat dit een afgerond verhaal is, moet het met een open einde doen. Kiemers voelt als een start van een verhaal.

De schrijfstijl is vlot en levendig, maar duidelijk van een beginner. Zo worden vaak steeds dezelfde woorden gebruikt ( telkens trolley en nooit bagage of koffer)en wordt alles beschreven ( bijvoorbeeld dat ze gaat avondeten en daarna naar bed) .

Ondanks deze beginnersfouten is het een heel aangenaam verhaal om te lezen. Het verhaal is soms niet logisch, maar de spanning is er wel. Ook vind ik het verhaal origineel en kan ik eigenlijk niet wachten op deel 2.

Kortom Kiemers heeft een goede basis, maar er is ruimte voor verbetering. Het is een YA waarbij vriendschap, liefde en op zoek naar zichzelf een belangrijke rol spelen.

Julia ga lekker door met schrijven ( ik wil graag een afgerond verhaal) en blijf groeien, dan denk ik dat je de volgende keer meer sterren krijg. Voor dit boek krijg je 3,5 sterren

Meer recensies van Het Boekenbijtje