Origineel verhaal

Het Boekenbijtje 11 februari 2024
Levensloop volgt vijf personages die op hun eigen manier een inleiding leven hebben. Zo heeft er een een elixer, waarmee hij zich jong houdt, de andere kant jaren van andere mensen afnemen en aan zichzelf geven. Weer een ander wisselt lichaamsdelen van zichzelf om met die van anderen, zodat hij altijd gezond is. Dan is er nog een bloedzuiger en iemand waarbij tijd en letsel geen vat op hem heeft.

Het kostte mij heel veel moeite om in het verhaal te komen. Het duurde lang voordat ik wist wie wie was en welke bijzonderheid bij die persoon hoorde. Toen dat eenmaal in mijn hoofd zat, las het verhaal wel lekker door. Pas later ontdekte ik achter in het boek een lijst met de personages.

Ook de schrijfstijl is anders dan ik gewend ben, maar daar was ik ook snel aan gewend. Het is goed gedetailleerd en daardoor is alles wel heel levendig.Het verhaal volgt telkens andere personages,maar dat wordt duidelijk in de titel van het hoofdstuk.

Het boek is verdeeld in drie delen, met elk deel een eigen tijd en plaats. Beginnend in 1888 in Londen en eindigt in het hedendaagse Nederland. Mooi om te zien hoe de personages met de tijd niet ouder werden, maar wel veranderden en aanpasten aan de tijd waarin ze leefden.

Het verhaal is origineel en gedetailleerd met interessante wendingen, maar ook een verhaal waar je je hoofd bij moet houden. Levensloop krijgt van mij 3,5 sterren.

Meer recensies van Het Boekenbijtje