Super debuut

Het verhaal volgt Y, een vrouw die wraak neemt op iedereen die niet volgens haar normen en waarden leeft. Ze laat daarbij geen sporen achter en spaart haar slachtoffers niet.

Ook zijn er hoofdstukken vanuit 3 andere personen geschreven. De eerste is Edmond. Zijn taak is om Y te pakken te krijgen. Dat is niet makkelijk aangezien en geen sporen zijn en de slachtoffers zo angstig zijn, dat ze niets willen vertellen.

De tweede is Dean. Hij behoort tot het Team van Edmond, maar volgt hij wel netjes de orders op.

De derde is Brecht, een dierenarts, die Y te hulp schiet.

Nanesa heeft een vlotte schrijfstijl. Door de afwisseling tussen de verschillende personages en in het geval van Y ook tussen het heden en verleden, is dit een boek wat lekker doorleest.

Tijdens het lezen worden de personages steeds duidelijker en zijn ze niet zo zwart en wit als gedacht. Nanesa heeft mijn boek gesigneerd met : Je zult huiveren ,je zult emotioneel zijn. Maar hopelijk zal er ook begrip zijn. Daar zit de kracht van het verhaal ook. Wanneer een auteur het voor elkaar krijgt dat ik een soort van sympathie krijg voor een zwart personage , dan vind ik dat super knap.

Op ruim 3 kwart van het boek vond ik het even wat langdradig worden, maar een einde in sneltreinvaart die ook nog heel verrassend is, maakte het allemaal goed.

Meer recensies van Het Boekenbijtje