Goede opvolger van Grenzeloos

hetezelsoortje 17 maart 2020
Genadeloos is het tweede deel in de California Campus-serie. Het eerste deel, Grenzeloos, kreeg van mij 4 sterren. Een vreugde dansje was dan ook op zijn plek toen ik zag dat deel 2 uit was gekomen! Hoewel het een op zichzelf staand verhaal is, komen de personages uit deel 1 wel terug. Ook de gebeurtenissen vanuit Grenzeloos lopen door in dit verhaal.

Dani – een Nederlandse uitwisselingsstudente – en Jax komen bij elkaar te wonen. Jax wil geen huisgenoot en Dani wil eigenlijk niet buiten de campus wonen. Dus beiden zijn er eigenlijk niet blij mee. En hoewel de sfeer in huis niet te genieten is, bouwen de twee een bijzondere band op. De wijze waarop deze band verandert, is mooi omschreven zonder het te dik er bovenop te leggen.

Het verhaal is vlot, laat lachen en raakt. Het heeft dezelfde aansprekende schrijfstijl. In de tussentijd ben ik zelf in Amerika geweest en herken veel van wat ze schrijft in wat ik zelf heb gemaakt in de Amerikaanse cultuur. Heel knap hoe ze dit heeft weten te vangen!

Conclusie: Genadeloos is een mooie opvolger van Grenzeloos. Beiden zijn in de zelfde stijl geschreven, de verhalen sluiten ook naadloos op elkaar aan. Heerlijke feelgood, van mij had het verhaal wel langer mogen duren!

Meer recensies van hetezelsoortje