Verrassend einde!

hetezelsoortje 14 juni 2019
Erika Foster wordt ingevlogen en op de zaak gezet van de verdwijning van Andrea. Nog voor ze aangekomen is op het bureau, wordt de zaak al opgeschaald naar moordzaak. Erika komt in een – voor haar – onbekend team terecht en in een onbekende stad. Het is de eerste zaak sinds ze haar partner en echtgenoot heeft verloren. Gedurende het verhaal komt steeds naar voren dat Erika nog in rouw is, hoe ze tussen het heden en het verleden heen en weer geslingerd wordt en hoe ze moeite doet om het verleden een plekje te geven.

Het verhaal is erg sterk geschreven door Robert. In het begin wordt Erika wat zwak en naïef weggezet, enkel vertrouwend op gevoel en niet op bewijs. Desondanks ook weer doortastend, door ook de invloedrijke mensen (waaronder de vader van Andrea) in twijfel te stellen. Het begin komt iets traag op gang, maar gaande weg grijpt het verhaal je. Mede door de korte hoofdstukken en de verschillende perspectieven van het verhaal, maakt dat het de aandacht vast houdt. Zelf had ik daarin wel iets meer van Marsh willen lezen! Daarnaast zitten er in het verhaal een aantal verrassende wendingen. Zeker het eind had ik niet zien aankomen!

Conclusie: een verhaal met verrassende wendingen en vooral een verrassend einde. Het is boeiend geschreven en houdt de aandacht vast, mede door de korte hoofdstukken. Deel twee ligt al klaar: De stalker in de nacht.

Meer recensies van hetezelsoortje