spannend t/m het einde!

The burning shadow is deel 2 van The origin serie en daarmee de opvolger van The darkest star. De serie is een spinoff van de Lux-serie. Het tweede deel gaat exact verder waar deel 1 afliep: bij het eten van een kaastostie en een kom tomatensoep. Deel 2 is ook wederom vanuit het perspectief van Evie geschreven en in dezelfde schrijfstijl.

In het eerste deel zijn er verschillende buitenaardse wezens aan bod gekomen, waar Evie mee kennis heeft gemaakt. Evie weet inmiddels dat zij ook Nadia is, al heeft ze geen herinneringen van haar. Op zoek naar die herinneringen komt Nadia er achter, dat er veel is wat verzwegen wordt en zij niet zomaar een mens is…

In deel 2 van The Origin serie wordt het verhaal wat ingewikkelder. Er komen meer ‘soorten’ en belanghebbenden bij. Waar deel 1 nog enkel in haar eigen stad afspeelt, wordt in deel 2 de rest van Amerika er steeds meer bij betrokken. Er gebeurd veel en in hoog tempo, waardoor het af en toe wel opletten is. Het scheelt dat alles ook voor Evie nieuw is, waardoor je goed wordt mee genomen in alle nieuwe info. Het einde is wederom deels open en houdt je nieuwsgierig naar meer. Hoewel ik gewoonlijk niet van de fantasy ben, kan ik niet wachten tot deel drie uit komt!

Conclusie: The burning shadow is een waardige opvolger in The origin serie. Het verhaal ontwikkelt zich verder, waarbij het af en toe goed opletten is omdat er veel gebeurd. Spannend tot het einde, ik ben benieuwd naar meer!

Meer recensies van hetezelsoortje