Wederom een geweldig deel in de Schaduwjagers serie

Hilma Werff 28 juni 2020
Cassandra Clare heeft het weer gedaan: een schitterend vervolgverhaal geschreven over de fantastische wereld van de Schaduwjagers.

Vrouwe Middernacht is het vervolg op de Kronieken van de Onderwereld. Vijf jaar na de Duistere Oorlog is Emma Carstairs nog steeds vastbesloten de moordenaar van haar ouders te vinden. Als ze op het spoor komt van een demonisch complot, gaat ze samen met haar parabatai/strijdmakker Julian op zoek naar de schuldigen en om eindelijk antwoorden op haar vragen te krijgen: wie heeft haar ouders vermoord, en waarom verbiedt de wet van de Schaduwjagers liefde tussen parabatai?

Het is een boek met vele pagina’s, maar het verhaal is zo meeslepend geschreven dat je door het boek vliegt. Vanaf het eerste deel: Stad van Beenderen, ben ik al groot fan van deze serie. De wereld die Cassandra Clare heeft bedacht is geweldig en ook in Vrouwe Middernacht spatten de karakters van de pagina’s af. Ze komen fantastisch echt over en je kunt je als lezer helemaal inleven.
Tijdens de hele serie boeken kom je in elk boek ook telkens iets nieuws over de wereld van de Schaduwjagers te weten.
Het verhaal over Emma en Julian is meeslepend geschreven en het staat bol met mystiek, drama, actie, mythologie, verraad en romantiek, en spanning.

Jammer dat het boek uit is, maar de volgende twee delen liggen al gereed om te worden gelezen.
De boeken van Cassandra Clare kan ik dan ook van harte aanbevelen! Lees ze allemaal wel op volgorde. Ik begon in de Kronieken van de Onderwereld, las toen de Helse Creaties, daarna Chain of Gold en nu dan de serie De Duistere Machten.
Hopelijk blijft Cassandra Clare nog vele boeken over de Schaduwjagers schrijven. Ik krijg er tot nu toe nog geen genoeg van.

Meer recensies van Hilma Werff