Geweldig politiek psychologisch thrillerdebuut

Hilona Schaft-Mol 23 november 2019
Voor thrillerlezers mocht ik het boek de bunker van Hannah de Vries lezen.

Leuke en originele keuze van auteur Bob Dijkgraaf om het hoofdpersonage Hannah de Vries als schrijfster op de cover te zetten.

De Bunker vertelt het verhaal van journaliste Hannah de Vries. Hannah heeft in het verleden mooie reportages geschreven over de oorlog tegen IS. De oorlog heeft zijn sporen nagelaten niet allen in haar privéleven maar het heeft ook een behoorlijke impact gehad op haar carrière als journaliste. Er vindt een ommekeer in haar carrière plaats op het moment dat zij wordt benaderd door door afgezanten van De Bunker, een organisatie die de Nederlandse Politiek wil veranderen en die belangrijke en belastende informatie heeft over de leden van de Tweede Kamer, waarbij verschillende politici in een heel ander daglicht komen te staan en er uiteindelijk zelfs een belangrijke politicus wordt vermoord. Aan Hannah de taak om uit te zoeken wat de echte waarheid is.

De schrijfstijl is boeiend, de personages worden goed uitgewerkt en het verhaal leest vlot weg. De politieke gebeurtenissen volgen elkaar snel op, geschreven met een knipoog naar herkenbare situaties uit de hedendaagse politiek en met genoeg wendingen om het voor mij als lezer spannend te houden. Al lezende werd ik af en toe een beetje op het verkeerde been gezet met uiteindelijk een ontknoping die ikzelf niet zag aankomen.

Ik heb erg genoten van dit boek en kijk uit naar nieuwe boeken van deze schrijver. Voor liefhebbers van een goede psychologische politieke thriller kan ik de bunker van harte aanbevelen.

Het boek krijgt van mij 4 sterren.

Meer recensies van Hilona Schaft-Mol