Een web van leugens

Hilona Schaft-Mol 13 december 2022
Sterre Carron – Zonder Genade

Voor de leesclub Kort Geding van Thrillerlezers hebben wij het boek Zonder Genade van Sterre Carron gelezen. Zonder Genade is al weer het 19e deel van de serie rondom hoofdinspecteur Rani Diaz en haar team.

De cover:
Op de cover zien we een vrouw vanaf haar rug gezien. Ze loopt hard in het bos. Wat doet ze daar? Loopt ze ter ontspanning of is ze ergens voor op de vlucht? Het maakt nieuwsgierig.
Het verhaal:
Zonder genade vertelt het verhaal rondom Esmee, die rechter is en haar zaakjes goed op orde lijkt te hebben, maar ook een donker verleden met zich meedraagt. Wanneer er voor haar huis een moord wordt gepleegd is het de vraag of dit met één van haar huidige zaken te maken heeft of met haar verleden, of heeft het toch iets te maken met haar oppas Jill, die op het moment van de moord op haar zoontje aan het oppassen is. Als geen ander weet Sterre mij keer op keer weer te verrassen en het blijft dan ook erg lang een raadsel waar het verhaal naartoe gaat. Ook haar schoonouders vind ik maar raar, om nog maar te zwijgen over alle verschrikkelijke leugens, de vernederingen en de meest verschrikkelijke vormen van agressie.
Mijn leeservaring:
Heden en verleden wisselen elkaar af. Sterre heeft een plezierige schrijfstijl en weet de spanning goed op te bouwen. Ze weet me ook keer op keer op het verkeerde been te zetten, wat maakt dat ik alleen maar nieuwsgieriger wordt en het verhaal maar moeilijk kan neerleggen. De personages worden voldoende uitgediept en ik geniet weer van team Diaz. Het uiteindelijke einde had ik niet verwacht. Alle puzzelstukjes vallen op zijn plek. Geweldig weer!

Mijn eindoordeel:
Met Zonder Genade heeft Sterre Carron weer een dijk van een thriller neergezet, die mij van het begin tot het eind in zijn greep heeft gehouden en waarbij verschillende emoties voorbij zijn gekomen. De spanning is goed voelbaar en wordt op een sublieme manier opgevoerd waardoor ik het boek maar moeilijk naast me neer kan leggen. Het einde slaat bij mij in als een bom. Die zag ik toch mooi niet aankomen. Wat een geweldige auteur is dit toch. Ik hoop dat ze nog lang zal blijven doorschrijven.
Zonder Genade van Sterre Carron krijgt van mij 4 kraaien.

Meer recensies van Hilona Schaft-Mol