Waarvan akte

Hilona Schaft-Mol 16 december 2019
Het boek heeft een sjieke uitstraling. Het lakzegel in reliëf op de cover nodigt uit om opgepakt te worden en de keuze voor mooi stevig papier maakt mij erg blij.

Een pakkende korte titel maken het totaalplaatje compleet.

Mijn leeservaring:
Ik heb in het begin wat moeite om in het verhaal te komen. In mijn geval heeft dit vooral te maken met een gebrek aan kennis van de Vlaamse woorden. Ik kan niet doorlezen voordat ik een vertaling heb gevonden van de bij mij onbekende woorden. Daarentegen geniet ik ontzettend van de mooie, humoristische, soms bijna poëtisch geschreven zinnen. De gebruikte lay out vind ik prettig. Mooie korte hoofdstukken waarbij het goed duidelijk is of je terug of vooruit in de tijd gaat.

Wanneer je eenmaal goed in het verhaal zit leest het gemakkelijk weg. De personages zijn goed gekozen en uitgeschreven en er ontstaat sympathie voor het duo Rob en Christine. Het nodigt uit om meer van dit duo te lezen met daarbij wel de kanttekening dat er wat mij betreft bij een vervolg flink wat spanning mag worden toegevoegd, iets wat ik bij dit boek wel heb gemist.

De uiteindelijke dader was voor mij geen verrassing.

Al met al een boek dat je niet moet lezen wanneer je op zoek bent naar een spannend verhaal, maar wanneer je houdt van mooi taalgebruik absoluut is aan te bevelen.

Ik geeft dit boek vooral door het gemis aan spanning 3.5*.

Meer recensies van Hilona Schaft-Mol