Leuke personages!

‘Bescherm me’ is een mustread voor de liefhebber van het (fictieve) Thorbecke College in Den Haag!

Rosalie geeft Duitse les, woont in een mindere wijk in een betaalbare woning, heeft leuke vrienden en een lieve familie. Ze is ruimdenkend en volgt vooral haar gevoel. Ze leerde Eldar kennen toen ze zijn eindexamenklas Duitse lesgaf. Ze hadden een bijzondere band en hij liet dat meerdere keren weten via kleine kadootjes die veel voor haar betekenden. Hij keek haar aan met zijn bruine ogen en noemde haar uitdagend ‘juf Roos’. Rosalie kon natuurlijk niets met de verwarrende gevoelens die hij in haar losmaakte en bovendien was ze samen met Frank. Als ze na drie jaar Eldar weer tegenkomt bij de tramhalte kan ze haar ogen niet geloven. Hij blijkt vlak bij haar te wonen. Ze houden contact en langzaam groeit dit uit tot meer maar Eldar is niet langer dezelfde persoon van drie jaar geleden.

Eldar is van Turkse afkomst en heeft een heftige jeugd gehad waardoor hij deels in Duitsland en deels in Nederland is opgegroeid. Omdat hij naar zijn vader op keek heeft hij verkeerde keuzes gemaakt. Nu hij dan eindelijk met Rosalie samen kan zijn gaat hij er helemaal voor. De keuze om te stoppen met de criminele activiteiten voor zijn vader blijkt echter niet zo gemakkelijk.

Beide personages zijn boeiend en goed uitgewerkt. Het verhaal is geschreven vanuit Rosalie. Het is leuk om in haar gedachtegang mee te gaan in het heden en naar het verleden waardoor we alles te weten komen over de connectie tussen Rosalie en Eldar en hoe belangrijk dit voor beiden was en is.

Het schrijversduo Lizzie van den Ham heeft weer een prachtig verhaal geschreven waarin twee boeiende personages tot leven komen binnen de afwisselende verhaallijnen waar er naast de romantiek ook ruimte is voor verschillen in cultuur en kansen op een goede toekomst ongeacht je afkomst. Buiten dat is het altijd leuk om weer even op het Thorbecke College te zijn!

Meer recensies van ilonka.audiobooks