Weer een echte Jill!

ingrid Lemmens 09 april 2024
Ergens eind jaren 90 las ik voor de eerste keer een boek van Jill Mansell en ik heb sindsdien elk boek van haar met veel plezier gelezen!
Ik ben het dan ook helemaal eens met de stelling "Jill is de koningin van de feelgood."

Haar boeken zijn keer op keer weer gevuld met fijne personages waarin je je helemaal kunt inleven omdat ze zo herkenbaar zijn, waar je mee lacht en waar je met vlinders in je buik geniet van het verhaal.

Beschrijving:

Lottie is te gast op dé bruiloft van het jaar, een dag om nooit te vergeten. Daar ziet ze Max voor het eerst in vijftien jaar. Hun laatste kus was de beste uit Lotties leven. Ze stonden aan de vooravond van een prachtig liefdesverhaal. Toen gebeurde er iets schokkends dat hen uit elkaar dreef. Nu is hij hier, natuurlijk knap als altijd, en hij plaagt Lottie weer als vanouds – en die tintelende elektrische aantrekkingskracht is meteen terug. Lottie kan het niet uitstaan. Bovendien is Max buiten bereik.

Ruby’s man Peter zal het huwelijk inzegenen. Zij heeft hem altijd gesteund, maar wanneer ze de waarheid over hem ontdekt is ze zo verontwaardigd en vol ongeloof dat ze een heel impulsieve beslissing neemt, zonder aan de gevolgen te denken. En niets zal ooit nog hetzelfde zijn… Zal dé bruiloft van het jaar nog plaatsvinden?
Als er liefde in de lucht hangt kan er van alles gebeuren!

Het fijne aan de boeken van Jill is dat het meteen voelt alsof je in het verhaal zit, ze schrijft heel beeldend en altijd levensechte situaties waardoor je meteen weet, dit is echt een Jill.
Er komen best veel personages in het boek voor maar dat is geen enkel probleem want ze maken allemaal meteen zo'n indruk dat ze blijven hangen.
Ze maakt hele herkenbare personages die dingen zeggen en meemaken die we allemaal wel herkennen en ook al weet de echte feelgood liefhebber wel hoe deze verhalen aflopen, het blijft altijd spannend hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen.
Ook dit keer weer waren er toch wat situaties die ik niet voorzag en hoopte dat het goed kwam!
En ik kon het kustplaatsje zo voor me zien, het voelde alsof ik ook lekker op het strand wandelde of in het winkeltje van Freya ging shoppen.
Ruby vond ik zelf een heerlijk personage, en haar hobbelige reis met ups en downs in de liefde heb ik met veel plezier gelezen maar eigenlijk....maken alle personages dit heerlijke verhaal tot wat het is. Zelfs als ze maar een klein rolletje hebben passen ze perfect in het verhaal.

Het is ontzettend knap vind ik altijd hoe ze zoveel personages en meerdere verhaallijnen door elkaar kan laten lopen zonder dat het verwarrend wordt. Haar verhalen zijn ook nooit saai of oppervlakkig en ik heb ook regelmatig hardop moeten lachen. Het voelde weer alsof ik nieuwe vrienden gemaakt had en het was dan ook balen toen hij weer uit was!
Maar je blijft altijd met een heel fijn gevoel achter, en dan verheug ik me alweer op haar volgende boek.
Ondertussen ga ik gewoon nog eens een ouder boek van haar herlezen!

Dikke 5 sterren voor dit heerlijke boek.

Meer recensies van ingrid Lemmens