Een magische reis

ingrid Lemmens 24 maart 2024
Wat een geweldig en origineel verhaal over magische boeken en hun krachten is het boek der deuren.
Wat als je overal heen kunt wanneer je maar wil? Naar Venetie, naar frankrijk, zelfs naar het verleden om nog eenmaal een verloren geliefde te zien. Of herinneringen kunt delen of wissen, je verstoppen in de schaduwen en nog zoveel meer...
Het was een wervelend, spannend, magisch en soms emotioneel verhaal. Het verhaal neemt je mee op een reis die je niet snel vergeet!

Het boek draait om Cassie die het boek der deuren in haar bezit krijgt en daardoor in gevaar is.
Eerst lezen we een aantal hoofdstukken over de verschillende personages en als het verhaal dan echt begint kun je ze ook meteen plaatsen wat heel prettig is.

Dit geweldige verhaal prikkelde regelmatig mijn verbeelding, dan merkte ik dat ik even helemaal opging in wat ik zelf zou doen als ik een van de magische boeken had. Ongelofelijk hoe goed deze schrijver de verschillende magische boeken en hun krachten heeft uitgewerkt.

Het is een origineel verhaal omdat het zich in de gewone wereld afspeelt met gewone mensen die geen magie hebben in plaats van in een fictieve wereld. Daardoor kon ik me goed inleven, slim gedaan!
De boeken hebben de magie en hoe verder je in het verhaal komt hoe spannender het gaat worden!
Want de boeken zijn het waard om voor te vechten en dat gevaar komt snel om de hoek kijken. Magie is natuurlijk macht zowel voor goed als kwaad.

Ik moest ook vaak glimlachen omdat het verhaal zo ontzettend goed in elkaar steekt en de magische boeken, de boekenjagers en de geheime Fox bibliotheek in de schotse hooglanden, waar magische en zeldzame boeken beschermd worden tegen boekenjagers met slechte bedoelingen, voor mij zo voor te stellen waren. Het was bijna of ik de boeken kon vasthouden en in de bibliotheek rondliep, zo beeldend schrijft deze schrijver.
Een geweldig stukje vond ik:
" Een boekenkast die een geheime deur is, met een stenen wenteltrap erachter die je naar een geheime kamer brengt verborgen in een toren van het landhuis"

Een magisch origineel verhaal, spannend tot het einde dat je verbeelding prikkelt.

De personages zijn heel goed beschreven, het was bijna of ik een film voor me zag. De boekenjagers met slechte bedoelingen, het verdedigen van de magische boeken tegen de mensen die kwaadwillend zijn....spannend tot het einde. Ook waren er toch wel wat plottwists waarbij ik op het puntje van mijn stoel zat en later bleek...niet alles is wat het lijkt als er magie bij betrokken is! Vriendschap en liefde komt er ook in voor en past naadloos in dit verhaal.
Ik heb genoten!

Dank aan Luitingh-Sijthoff voor dit recensie exemplaar

Meer recensies van ingrid Lemmens