Die gaatjes!

Ingrid Verschelling 29 januari 2023
Wij hebben dit boekje gekocht voor onze kleinzoon, toen hij nog maar een paar maanden oud was. Nu is hij 16 maanden en die gaatjes vindt hij nog steeds het allerleukste! Het boek heb ik al zo vaak voorgelezen nu. Zelf had ik een voelboek kado gedaan voor thuis. Dat vond hij ook erg leuk. Dus een aanrader voor baby’s en peuters!

Op maandag eet hij dwars door een appel, op dinsdag 2 peren, op woensdag 3 pruimen, op donderdag 4 aardbeien en op vrijdag 5 sinaasappels. Op zaterdag snoept hij van taart, ijs, worst en nog veel meer lekkere dingen.

Ook op peuter- en kleuterscholen is dit een populair boekje. Er zitten ook verschillende elementen in Rupsje Nooitgenoeg die gebruikt kunnen worden als lesmateriaal. Leren tellen, de dagen van de week, het begrip dag en nacht, verschillende soorten fruit en natuurlijk de cyclus eitje – rups – cocon – vlinder.

De gaatjes die het rupsje maakt zitten echt in de bladzijde. Hij eet zich als het ware door het boek heen.

Meer recensies van Ingrid Verschelling