Lees dit boek!

Ingrid Zeeuwe 10 september 2019

Dit boek krijgt van mij de volle vijf sterren. Af en toe lees je zo'n boek dat echt even blijft hangen. Dit is zo'n boek.
1975: De jonge schrijver Harry Quebert en de15-jarige Nola beleven een verboden romance. Dan verdwijnt Nola spoorloos.
2006: de aan writersblock lijdende jonge schrijver Marcus Goldman hoort dat in de tuin van zijn vroegere mentor Harry Quebert het stoffelijk overschot van de in 1975 verdwenen Nola Kellergan.
Marcus voelt gewoon dat het niet klopt en dat Harry hier niets mee te maken heeft.
Hij gaat op onderzoek uit om Harry Queberts naam te zuiveren. Intussen legt hij zijn hele zoektocht vast in een boek.

In dit boek heb je als lezer vele vragen. Deze worden niet slechts beetje bij beetje beantwoord maar roepen ook weer nieuwe vragen op. Zoals de vraag waarom in het boek de hoofdstukken van achteren naar voren tellen. Waarom lijken sommige stukjes zich te herhalen, met een net even iets andere insteek.
Alles wordt mooi met elkaar verweven en losse eindjes worden ingenieus afgewerkt. Er komt een plottwist met een hoge wow-factor, en naar het einde toe loopt alles in een stroomversnelling naar een prachtige finale. Lees dit boek!

Meer recensies van Ingrid Zeeuwe