Ontroerende karakters & tweede kansen

Iris Windmeijer 10 maart 2024
De queen of realgood is terug! Met Als ik je weer zie heeft King een second chance romance geschreven waarin Lily op het dochtertje van haar beste vriendin Sarah moet passen als ze onverwacht weg moet. Er is alleen één probleem: dit is een gedeelde taak met Seb – Sarah’s broer en Lily’s ex. Kunnen ze het verleden laten rusten of ontploft de boel?

King schrijft karakters die onder mijn huid gaan zitten. Zo ook weer met Lily en Seb. Als ik je weer zie is geschreven vanuit het perspectief van Lily, waardoor je meteen met haar gaat meeleven. Zoals altijd bij de queen of realgood is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn: er komen genoeg interessante en diepgaande onderwerpen voorbij. Sommige worden kort behandeld, zoals roddels op school in haar jeugd, maar anderen blijken veel impact te hebben gehad op Lily’s leven.

En de families van Lily en Seb waren ooit twee handen op één buik, maar gaandeweg wordt duidelijk wat er is voorgevallen. De spanning tussen de families is om te snijden en is zo realistisch beschreven, waardoor ik wel eens met ingehouden adem zat te lezen. Ook hier weet King weer vol emotie en zeer realistisch te schrijven. Door al deze aspecten worden het karakters van vlees en bloed, en denk ik zó dat ik Lily wel tegen kan komen in het echt. Als ik je weer zie zie bewijst maar weer hoe goed King is in het neerzetten van sterke karakters.

Ik ben niet altijd fan van second chance romance, maar in dit geval vond ik het wel heerlijk. Door de verhaallijnen in het heden en verleden weet je niet wat er is voorgevallen tussen Lily en Seb, maar wordt het gaandeweg duidelijk. Heden en verleden is naadloos in elkaar verweven: de hoofdstukken wisselen elkaar perfect af. Je leest hoe ze elkaar leren kennen, hoe ze voor elkaar vallen – maar ook hoe ze nu met elkaar omgaan. Door dit grote contrast werd mijn interesse meteen gewekt: wat is er gebeurd? Het is echt onmogelijk om dit boek weg te leggen!
Maar nu móeten Lily en Seb samenwerken omwille van Louisa, het dochtertje van Sara. Dit gaat niet zonder slag of stoot, maar door deze forced proximity worden de twee gedwongen om toch met elkaar om te gaan en het verleden onder ogen te zien. En dan beginnen oude gevoelens weer boven te komen…

Als ik je weer zie is een prachtig boek vol karakters waar je verliefd op wordt. Ik zat regelmatig met een brok in mijn keel óf een glimlach op mijn gezicht te lezen. De queen of realgood did it again!

Deze recensie verscheen eerst op https://www.readalicious.nl/recensies/als-ik-je-weer-zie-gillian-king/
Dit boek heb ik ontvangen van de uitgeverij in ruil voor een review. Dit had geen invloed op mijn mening over het boek.

Meer recensies van Iris Windmeijer