Een zee van leugens

IrisReadsBooks 03 december 2022
Een zee van leugens speelt zich af in de tijd dat de moeders zelf tieners waren. Hun vakantie brengen zij door met familie en vrienden op het privé-eiland van de familie Sinclair. Het had een zomer vol plezier moeten zijn. Echter gaat het dan gruwelijk mis. Maar de Sinclairs hebben een ongeschreven regel: geheimen blijven binnen de familie. Toch?

Voordat je dit boek kan lezen, moet je echt eerst Wij Leugenaars lezen. Dit boek zit vol spoilers van het eerste deel.

Het verhaal wordt verteld vanuit Carrie Sinclair, zij neemt je mee naar haar 17de zomer op het eiland. Een zomer die geweldig had moeten worden maar het gaat niet goed met Carrie. Ze heeft een zwaar jaar achter de rug. Terwijl zij verder worstelt, gaat iedereen vrolijk door.
Carrie is niet bepaald een sympathiek personage. Ze denkt vooral aan zichzelf.

Deel één las ik als een trein. Binnen één dag had ik het boek uit. Het kreeg van mij dan ook 5 sterren. Ik had dan ook goede hoop voor de prequel. De synopsis verklapt niks over het boek dus je gaat er aardig blind in.
Helaas kwam ik helemaal niet in het verhaal. Het greep mij niet. Ik voelde dan ook niet de drang om door te lezen. Ook miste ik het mysterieuze element wat het eerste boek wel had. Ja, er zitten genoeg plottwists in maar ik werd niet omvergeblazen.

Recensie-exemplaar

Meer recensies van IrisReadsBooks