Een heerlijke fantasy vol met magie, avontuur en romantiek

issie_books 09 april 2024

“Levenslang in de toren” van Roxanne Borgman gaat over Alice. Alice is een magiër, namelijk een lichtmagiër. Dit is genetisch bepaald dus ze kan niks hieraan veranderen. Ze moet elke dag erg opletten aangezien er jagers op haar jagen. Maar als je gevonden wordt, word je door de jagers levenslang opgesloten in de toren. Maar nadat haar vriendin Janela een jager verbrand wordt Alice opgepakt en opgesloten in de toren. En in de toren leer je pas echt wat wanhoop inhoudt.

Wat een heerlijke fantasy die zich afspeelt in Alkmaar. Het verhaal leest heel makkelijk weg. Je raakt al snel in de ban van de magie van het boek en door een magische spreuk kan je eigenlijk niet meer stoppen met lezen. Het bevat fantastische personages die erg goed uitgewerkt zijn. Alice is de perfecte hoofdpersoon, avontuurlijk maar ze kiest altijd voor het goede. Maar ook al de andere karakters hebben allemaal hun eigen karakters waardoor je ze goed uit elkaar kan houden. Het leuke is ook dat er plottwisten in zitten waardoor het verhaal een andere kant op gaat dan je denkt.

“Levenslang in de toren” een heerlijke fantasy, vol met magie, avontuur en een vleugje romantiek. Wat wil je nog meer? Ik weet het wel een tweede boek van Roxanne Borgman. Ik kan in ieder geval niet wachten, want deze krijgt ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️5/5.

Meer recensies van issie_books