Thriller 'Vluchtgedrag' Loes den Hollander

"Soms vlucht ik in de wolken, de ruimte in, ik adem niet, en laat me drijven op de lucht. Soms vlucht ik in de aarde, door zand en klei de diepte in en raak de bodem van de wereld aan. Soms vlucht ik in de toekomst door wensen heen en fantasie en geef me over aan de droom. Soms vlucht ik het verleden in, ik koester het, omarm het en laat me wiegen door herinnering. Soms sta ik bij het heden stil, kijk om me heen en deins terug en vlucht weer in de wolken."

Mooi gedicht, nog voor de proloog. Een gedicht heel goed gekozen voor dit verhaal over Lotte. Lotte haar leven word net als dit gedicht in al deze facetten voor je opengelegd, maar dan betreft het niet haar gedachten...

Lotte is afgestudeerd fysiotherapeut maar heeft gekozen haar geld te verdienen als kassamedewerker bij de supermarkt.
Als blijkt dat ze zwanger is, lijkt dit onmogelijk want ze heeft in geen tien maanden seks gehad, nog met haar man, nog met een ander. Vanaf dan volgen de ene naar de andere verontrustende gebeurtenissen zich op.

Zoals ik van Loes den Hollander gewent ben kent dit verhaal vele verrassende wendingen die je voortdurend op het verkeerde been zetten, wat maakt dat het boek maar lastig weg te leggen valt. Kortom een vlot geschreven, fijne thriller. Wat mij betreft weer een echte Loes den Hollander.

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes