rollercoaster aan emoties

Jaimy Smeets 24 april 2020 Auteur
John Boyne - Mijn broer heet Jessica

Sam vertelt ons over zijn gezin en dan vooral over zijn grote broer Jadson.
Hij heeft altijd tegen Jason opgekeken en ze hebben een goede band.
Maar als Jason vertelt dat hij geen jongen is maar een meisje, twijfelt Sam aan alles wat met Jason te maken heeft.
Hij snapt er niks van, want Jason heeft toch een piemel?! Net zoals dat Sam zelf heeft, of betekent dat dat Sam nu ook een meisje kan worden? Want dat wil hij absoluut niet!
Ook aan hun ouders hebben de broers niks.
Door de hoge functie van hun moeder, ze is minister, draait hun leven vooral om werk en laten ze de opvoeding van de jongens vooral aan nanny’s over.
Met Jasons bekentenis kunnen ze dan ook helemaal niks en ze zijn er vooral op gebrand om Jason te helpen met zijn “probleem” en hem weer “beter” te maken.
Zowel Jason en Sam hebben het niet makkelijk, ook niet op school waar vooral Sam gepest wordt met zijn broer/zus.
Gelukkig zijn er ook mensen die er wel goed mee omgaan, dit vaak uit onverwachte hoek.

Het boek is een rollercoaster van emoties.
Prachtig verteld in de taal van een 13-jarige jongen.
Het effect dat het heeft op het hele gezin is goed verwoord en uitgewerkt.

Meer recensies van Jaimy Smeets