spannend van begin tot eind

Jaimy Smeets 08 oktober 2019 Auteur
Ik mocht deelnemen aan de leesclub van Vrouwenthrillers met het boek Kamer 305.
Bedankt Vrouwenthrillers en Futuro uitgevers voor het recensie-exemplaar.

Kamer 305 van Yvonne Franssen begint meteen goed: in de kamer waar Kim met haar minnaar Martijn heeft afgesproken ligt een lijk.
Wie ze is weet Kim niet, maar ze besluit meteen maatregelen te nemen en zich van het lijk te ontdoen.
Martijn komt niet opdagen en in combinatie met het lijk, worden de eerste speculaties al gedaan.

We volgen dan het verhaal van Kim en Martijn verder, in hun eigen hoofdstukken.
We komen zo achter de moeilijke huwelijken die zij met hun partner hebben en wat dat ondertussen voor hun relatie betekent.
De afwisselende hoofdstukken van Martijn en Kim worden versterkt door de verhaallijn van Eva en al snel komen we achter haar indrukwekkende verleden.
De vraag is natuurlijk wat deze 3 mensen samenbrengt.
Op het oog lijken het twee verschillende verhaallijnen: die van Martijn en Kim lopen gelijk op en het verhaal van Eva lijkt er los van te staan.
Gaandeweg het verhaal komen deze personen dus steeds meer samen.

Daarnaast lezen we ook nog de stukken die alleen maar gemarkeerd zijn met een *
Het is heel lang gissen van wie deze verhaallijn is maar spannend is het zeker!
En ook deze komt uiteindelijk samen met die van Kim, Martijn en Eva.
Hoewel het steeds afwisseld tussen 4 personages is het niet moeilijk om te volgen. Het boek leest makkelijk en heeft ook een constante spanning.

Als het einde nadert heb ik wel al door hoe de vork in de steel steekt. Maar dat maakt het zeker niet minder interessant!
Vooral het einde is echt even slikken.

Meer recensies van Jaimy Smeets