Top-tip!

Jaimy Smeets 24 augustus 2019 Auteur
Recensie eerder gepubliceerd op Vrouwenthrillers.nl
Bedankt Vrouwenthrillers en Ambo/Anthos voor het recensie-exemplaar.

Patricia Snel groeide op in Gouda en studeerde in Leiden. Na haar studie werkte ze enkele jaren voor een marketing en communicatie-bureau, richtte ze enkele bedrijfjes op en reisde ze de halve wereld rond. Voor haar boeken heeft ze zich ook in de betreffende onderwerpen ondergedompeld, zoals de wiethandel voor haar bestseller Verblind en haar verhuizing naar Singapore leverde stof voor de bestseller Expat. Na op verschillende plekken in de wereld gewoond te hebben is ze in 2016 weer teruggekeerd naar Amsterdam waar ze op een woonboot is gaan wonen.

In Perfect match volgen we de 39-jarige Marit, die zich inschrijft op de gelijk genaamde datingsite 'Perfect match'. Ze is na een relatie van twaalf jaar weer single, heeft haar advocaten-toga aan de wilgen gehangen na een yoga-retraite en heeft haar eigen yoga-studio geopend in Amsterdam. Nu ze haar leven weer enigszins op de rit heeft, is het tijd om ook weer aan de man te gaan. Haar assistent Susan maakt met toestemming een profiel aan op de populaire datingsite 'Perfect Match'. Al snel stromen de berichtjes binnen en valt haar oog op de Zweed Nils, die sinds enige tijd in Amsterdam woont. Nils is een lust voor het oog en is plastisch chirurg, dus een goede vangst! Maar zoals we ook al op de achterflap lezen, is deze match niet zo perfect als gedacht. Hun relatie raakt in een stroomversnelling en Marit voelt zich al snel heel vertrouwd met Nils. Op haar leeftijd is ze toe aan huisje, boompje, beestje en verlangt ze naar een kindje. Als Nils haar uitnodigt voor een weekendje weg en zinspeelt om hier hun gezin te starten, hoeft Marit natuurlijk niet lang na te denken. Echter redden ze het niet tot hun bestemming en wordt Marit wakker in een ziekenhuisbed met geen enkel benul van hoe ze daar terecht gekomen is.

De gebeurtenis die geleid heeft tot Marits ziekenhuisopname is shockerend, en geeft daarmee het verhaal een hele onverwachte wending. Marit kan ook nauwelijks bevatten wat haar overkomen is en heeft enige tijd nodig om mentaal en fysiek te herstellen. Zodra ze weer bij zinnen is, weet ze één ding zeker: ze moet wraak nemen!

Het verhaal blijft spannend en wendt zich steeds in hoeken waar je het niet verwacht. Keer op keer blijft Patricia Snel verrassen in Perfect match. Of het Marit uiteindelijk lukt om wraak te nemen, is nog maar de vraag. Dit boek is een absolute aanrader. Niet al te dik en met korte hoofdstukken, die spannend genoeg eindigen om het volgende ook weer te willen lezen. Het onderwerp is ook echt van deze tijd, met het online-daten waarin we ons vol goede moed storten, niet wetend of de persoon die we ontmoeten voor een drankje ook wel echt te vertrouwen is. Ik ben blij dat ik al ruim elf jaar een relatie heb, want na dit verhaal zou ik de datingsites voorlopig even mijden!

Meer recensies van Jaimy Smeets