Heerlijk boek

Duistere geheimen in het kattencafé van Cate Conte
Deel 3 van Katten Café serie.

Inhoud:
Het is laagseizoen op Daybreak Island en Maddie hoopt wat vrije tijd te hebben om haar to-dolijstje af te kunnen werken.
Maar al snel is het gedaan met de rust.
Er verschijnt er een excentrieke vrouw in het kattencafé die beweert dat Maddies kat JJ eigenlijk van haar is. Ze wil ze hem terug.
Een bekende schrijver, die elke dag in het kattencafé zit om te schrijven, wordt dood in het kanaal gevonden.
Terwijl het onderzoek naar de overleden schrijver vordert, realiseert Maddie zich dat zelfs de buren, die ze haar hele leven al kent, geheimen hebben.

Het boek heeft een prachtige cover met heldere kleuren.
Je ziet prachtige bloemen, een bistrosetje met op tafel een kop koffie, een schriftje en een pen. En daarnaast één van de hoofdrolspelers uit het boek JJ, de rode kater.
Naast de kat zie je een bloedvlek, of is het gemorste wijn? Is niet echt duidelijk maar omdat het een crimeboek is ga ik er maar van uit dat het bloed is.

Recensie:

“Ze krijgen dan hun dosis kat met een kopje koffie en een taartje”

Duistere geheimen in het kattencafé is het derde deel van de serie ‘Katten Café’ van Cate Conte.
JJ’s Kattencafé wordt omschreven als ‘Het geniale geesteskind van Maddie James’
Het lijkt mij dan ook heerlijk om daar heen te gaan. De beschrijvingen van hoe de katten zijn, en het heerlijke gebak doen mij watertanden.
Maar ja, ik ben dol op gebak en gek op katten, dus dat zou voor mij beslist geen straf zijn om daar te verblijven.
Het is dan ook zeer beeldend beschreven.
In deel één van het kattencafé kun je lezen hoe JJ bij het graf van de oma van Maddie was opgedoken en daarna bij Maddie bleef wonen.
En hoe Maddie met het idee kwam om een kattencafé te beginnen.
Ze heeft meestal tien katten tegelijk. Er bestaat een mogelijkheid om één van de katten te adopteren. Alleen de kleine rood-oranje kat JJ niet, die blijft bij Maddie.
Leuk concept, goed gevonden om zo zwerfkatten/asielkatten een nieuw huis te geven.
Op een dag komt er een vrouw, Thea Coleman, naar het kattencafé en die beweert dat JJ van haar is.
Als ik in Maddie haar schoenen stond verloor ik JJ geen moment meer uit het oog. Ik voelde de ongerustheid en spanning in het verhaal rond JJ. Steeds verwachtte ik dat de vrouw JJ ging ontvoeren.

Jasmine, een zwart-witte langharige kat kan het zeer goed vinden met Jason Holt, de thriller auteur.
Jason Holt heeft een week vooruitbetaald om elke dag rustig in het kattencafé aan zijn nieuwe boek te werken.
Ik had dan ook verwacht dat Jasmine bij hem zou blijven.
Helaas voor Jasmine, wordt Jason al in het begin van het boek dood gevonden.
De opa van Maddie is oud-chef van de politie en eigenlijk met pensioen.
Hij lost nog veel zaken voor de politie op.
Samen met Carl, de luipaardman gaat hij op onderzoek uit naar de dood van de schrijver Jason Holt.
Intussen begint Maddie een eigen onderzoek naar de dood van Jason.
En ze onderzoekt waarom de vrouw beweerd dat JJ van haar is.
Dat zorgt voor extra spanning in het verhaal.
Het lijken allemaal aparte verhalen maar op het eind komt alles samen.
Ik vond het een leuk en spannend verhaal waarbij soms wat dingen voorspelbaar waren maar ook veel verrassingen in zaten.
Je weet niet meer wie je kan vertrouwen en wie niet. Iedereen kan de dader zijn.
Het is een spannende roman met soms humor. Dat zorgt ervoor dat het niet zwaar op de hand is.
De personen zijn goed uitgediept en goed beschreven zodat je het gevoel hebt dat ze echt bestaan. Zo ook het kattencafé en de katten. Ik zou er graag heen gaan, of zou zelf zo’n kattencafé willen beginnen.
De kattencafé boeken zijn heerlijk verslavend. Ik kan bijna niet wachten om in deel vier te beginnen van deze crime serie.
Het is een heerlijk boek om te lezen tussen de zwaardere thrillers door en toch in het genre thrillers te blijven.

Meer recensies van JantsjeReadingCatMom