Alsof je er zelf bij bent!

Jolanda 19 oktober 2021
De Rottumexpeditie gaat over het eiland Rottumeroog. We kennen natuurlijk allemaal de eilanden via het ezelsbruggetje TVTAS. Maar dat rechts daarvan nog een paar eilanden liggen, daar leren we maar weinig van op school. Peter van der Schelde raakte gefascineerd door deze oostelijke eilanden en is vastbesloten om hier meer over te weten te komen.
Peter neemt ons mee in een stukje geschiedenis van deze eilanden en krijgt ook de unieke kans om Rottumeroog te bezoeken.

Wat een heerlijk boek was dit om te lezen! Inderdaad wist ik maar half van het bestaan van deze eilanden, maar dat ze ook nog eens erg lastig te bereiken zijn was voor mij helemaal een verrassing! Je moet het boek lezen om het woord ‘expeditie’ in de titel te begrijpen. Daarnaast heeft Peter van der Schelde een fijne schrijfstijl waardoor je als lezer het gevoel krijgt bij zijn reis aanwezig te zijn.
Ik wil nu ook!!
Dit is echt zo’n boek dat de tijd even stil laat staan en dat je in één adem uitleest!

Meer recensies van Jolanda