Heerlijk begin van de serie

Jolanda 18 januari 2024
Wanneer er op de school waar Mandy werkzaam is als leerkracht Engels een nieuwe collega komt werken, lijkt iedereen onder de indruk van hem behalve Mandy. Zij vindt geschiedenis-leerkracht Tim maar een arrogante kwast die overal mee wegkomt. Wanneer ze vlak voor de zomervakantie samen met hem de verantwoordelijkheid krijgt over een klassenfeest is ze daar al helemaal niet blij mee. Mandy heeft het al druk genoeg zo vlak voor de zomervakantie en als liefhebber van lijstjes was ze juist zo blij dat ze taken af kon strepen. Maar wanneer de leerlingen beloven dat zij de grootste organisatie op zich nemen zwicht ze toch. Zal ze ook zwichten voor de irritante Tim?

Wat een heerlijk begin heeft dit verhaal. Hoofdpersonage Mandy heeft een geweldige droge humor en haar leerlingen sluit ik helemaal meteen in mijn hart. Ik zag het al helemaal voor me hoe ze voor de klas zou staan. Ook haar vriendin Nicole en haar collega’s op school vond ik stuk voor stuk heerlijke personages. Tja, en als ze droomvakantie-land Engeland is en lijstjes maken is helemaal je ding, dan ben ik meteen om.

Wel vond ik de gevatheid van de leerlingen een beetje op de achtergrond raken naarmate het verhaal vorderde. Daar had van mij best nog wat meer in gemogen. Ik ben dan ook benieuwd hoe het verhaal weer verder gaat na de zomervakantie.
De humor van Mandy vond ik ook halverwege het verhaal een beetje wegzakken. Maar de scene met de gele Mini Cooper op het klassenfeest maakte dat aan het einde wel weer helemaal goed.

Ik kijk uit naar het tweede deel in deze Liefdeslessen serie!

Meer recensies van Jolanda