Een onderscheidende feelgood

Jolanda 29 februari 2024
De 50-jarige Juliette staat op het punt haar leven volledig om te gooien. Op jacht naar avontuur vertrekt ze vanuit haar veilige leventje in Amsterdam Oud-Zuid met haar kersverse verloofde naar Italië om daar een oud kasteeltje op te knappen. De bedoeling is om dit om te toveren tot een boutiquehotel. Maar hoe goed kent ze haar verloofde David nu eigenlijk? Onderweg slaan bij Juliette de twijfels al toe en eenmaal op locatie wordt haar vertrouwen er niet beter op. Dan duikt ook nog een oude vakantieliefde van Juliette op, die de boel helemaal aan het wankelen brengt. Aan welke keuzes doet Juliette nu goed?

Eerlijk? Ik zou er zelf niet aan moeten denken om op mijn leeftijd nog een nieuwe start te moeten maken in het buitenland, maar Marli Elisa heeft dit in een heerlijk verhaal weten te gieten. Ik heb zo moeten lachen om David, die continu spreekwoorden verkeerd gebruikt en Juliette die deze vervolgens corrigeert. Maar ook vond ik de plotwendingen in het verhaal verrassend en dan eindigt het verhaal ook nog eens heel warm en blij.

Ik heb echt van dit verhaal genoten! En als kers op de taart gaat het ook eens niet over een jonge blom maar over een vrouw van middelbare leeftijd met al heel wat bagage. Ik vond het dan ook superknap dat Marli Elisa daarbij precies de juiste toon weet te pakken: serieus maar toch luchtig. Ik vond dit echt een onderscheidende feelgood!

Meer recensies van Jolanda