Instant vrolijkheid

Jolanda 18 januari 2024
Fay en haar nichtje Eva zijn in Eva’s Volkswagenbusje onderweg naar Italië. Bestemming: het pas gekochte huis van Fay’s zus Abbey. Fay heeft namelijk wat goed te maken met haar zus. Abbey zit hier niet helemaal op te wachten. Ze heeft haar handen al vol aan haar pas gekochte huis wat van boven tot onder opgeknapt moet worden. Daarnaast is Abbey nu juist één van de oorzaken van haar vlucht naar Italië. Maar de dames in het Volkswagenbusje zijn niet voor één gat te vangen. Wat volgt is een ietwat chaotische roadtrip met onverwachte gevolgen.

Deze vrolijke feelgood komt precies ‘op het juiste moment’! Want met de zomervakantie voor de deur dromen we allemaal alvast weg bij vakanties naar zonnige oorden. En wat is er leuker dan met zo’n vrolijk gekleurd Volkswagenbusje onderweg te gaan naar je bestemming?
Nou, voor mij niet. Ik ben dol op vakanties maar het reizen op zich sla ik het liefst over. Dat klinkt in het echt toch altijd een beetje minder idyllisch dan dat het is. Maar erover dromen kan altijd, en daar is dit een heerlijk verhaal voor.
Fay en Eva zijn natuurlijk onderweg met een wat minder luchtiger reden, maar beleven onderweg genoeg avonturen, ook op het gebied van de liefde. En dat houdt het verhaal fijn en luchtig.

Ik vond de drie meiden waar het om draait heerlijke personages. Avontuurlijk, stoer maar ook met een kwetsbare kant. We volgen het verhaal zowel vanuit de ogen van Fay als die van Abbey. Dat maakt het verhaal afwisselend en vlot. Ook is vanaf het begin nog niet duidelijk wat zich tussen de twee zussen heeft afgespeeld. Beetje bij beetje krijg je vanuit twee kanten het verhaal compleet. Dat vond ik erg leuk gedaan.
Eva is niet zomaar een bijpersonage, ook voor haar ligt er nog iets verrassends in het verschiet.

Ik vond ‘Op het juiste moment’ een heerlijke weglezer. Avontuur, romantiek, emoties en een flinke dosis zomergevoel, het zit er allemaal in. Een fijne feelgood voor onderweg naar je vakantiebestemming, aan het zwembad of tijdens je staycation…. eigenlijk maakt het helemaal niet uit waar je ‘m leest: je krijgt er instant een vrolijk gevoel van!

Meer recensies van Jolanda