Geweldige jaren '90 vibe

Jolanda 29 februari 2024
Wanneer ballet-docente Elise een geheimzinnig briefje in haar bibliotheekboek vindt, gaat Elises fantasie meteen met haar aan de haal. Aangezien het een romantische boodschap is, moet dit wel voor haar bestemd zijn, toch? En het zou zo maar eens de ware Jacob kunnen zijn!
Maar is dit wel zo? Of weet ze stiekem al van wie het briefje afkomstig kan zijn? Met behulp van bibliothecaresse Riet start ze een speurtocht naar de mysterieuze briefjes-schrijver.

Wat een heerlijk verhaal! Ik was tijdens het lezen helemaal van de wereld, en als je dat bij mij voor elkaar krijgt dan is dat heel knap! Jonne heeft een heel rijk taalgebruik, en dan die geweldige jaren ’90-vibe! Nu is dit niet helemaal mijn decennium, ik ben toch echt een tiener van de jaren ’80. Maar al die kenmerkende details die Jonne in het verhaal verwerkt heeft herkende ik natuurlijk wel. Zo leuk!

De tweede verhaallijn die in het verhaal verwerkt is naast het liefdesverhaal, die van de balletschool, was mij helemaal op het lijf geschreven, aangezien ik tijdens mijn jeugd ook verslingerd was aan ballet. De beide verhaallijnen komen aan het eind ook prachtig samen.

Dit mag dan een kort verhaal zijn, ik had na afloop echt het gevoel dat ik een heel boek had gelezen. Jonne weet haar personages geweldig tot leven te brengen en ik moest aan het eind zelfs een traantje wegpinken.

Kortom: ik ben fan! En aangezien ik begreep dat de bevlogen bibliothecaresse ook in het eerste deel voorkomt, en ik die nog niet heb gelezen, ga ik die heel snel oppakken!

Meer recensies van Jolanda