Geweldige afsluiting van de serie!

Jolanda 18 januari 2024
Na de zomervakantie ziet docente Mandy er erg tegenop om weer terug te keren naar de school waar ze Engels doceert. Na een dramatisch verlopen schoolfeest waar haar relatie strandde zit ze er eigenlijk niet echt op te wachten om haar collega’s onder ogen te komen. Niet dat veel mensen van die relatie wisten, maar toch…
Om wat afleiding te krijgen boekt ze voor de kerstvakantie alvast een stedentripje naar Londen met haar beste vriendin Nicole. Daar loopt ze onverwacht tegen een bekende aan, en geheel tegen haar natuur in neemt ze een spontane beslissing. Maar dit verloopt niet helemaal zoals verwacht. Het wordt tijd dat Mandy voor zichzelf durft te kiezen. Maar durft ze ook voor de liefde te kiezen?

Wat een ontzettend leuk derde en laatste deel van de serie Liefdeslessen was dit! Dit maakte de serie niet alleen compleet, het verhaal verraste me ook nog eens. Aan het begin van dit verhaal lagen alle opties nog open, maar dacht ik nog te kunnen voorspellen welke kant het op zou gaan. Ik had het niet meer mis kunnen hebben!

Er blijken ineens niet twee maar drie mannen in het spel te zijn, en ik werd door het voorval in Londen compleet op het verkeerde been gezet. Het lukt Denise Meijer subliem om de uitkomst van dit feelgood-verhaal nog heel lang open te houden, en ik vond de uiteindelijke ontknoping om te smullen.
Alle verhaallijnen uit de serie komen heel mooi samen en ik vond het gewoon jammer dat het verhaal nu klaar is.

Ik kan er natuurlijk niet te veel over verklappen, maar ondanks dat ik er compleet naast zat in mijn voorspelling ben ik absoluut ‘team Adriaan’!

Een geweldige afsluiter van deze liefdevolle en grappige serie! Ik ga Mandy en haar avonturen missen!

Meer recensies van Jolanda