Humor, romantiek en sport komen bij elkaar

JLAngelica 27 april 2024
In dit boek volgen wij Mallory Greenleaf. Ondanks haar schaaktalent is ze er helemaal klaar mee. De sport heeft ervoor gezorgd dat haar leven overhoop is gegooid. Als ze mee doet met een toernooi (waar ze helemaal niet op zit te wachten), wint ze ook nog eens van de wereldkampioen Nolan Sawyer. Tegen alle verwachtingen in wil hij nog een keer het spel spelen met haar. Maar wat wilt hij nou echt? Mallory komt er achter dat er naast het schaken ook nog andere spelletjes worden gespeeld. Ondanks alles wordt ze toch weer naar het schaken toegetrokken. En hoe zit het nou met die knappe Nolan?

Waar je zou denken dat dit boek veelal stukken heeft over schaken, valt dat eigenlijk nog best wel mee. In het verhaal wordt er veel meer gebruikt dan alleen de sport. Het is een goede, diepgaande verhaallijn. Naast dat Mal niet wilt schaken, weet ze ook dat het de enige oplossing is om voor haar familie te zorgen. Dat stukje verantwoordelijkheidsgevoel en hoe dat haar als persoon raakt en welke keuzes ze maakt, wordt goed beschreven in het verhaal. Ze is een sterke vrouw die herkenbaar is neergezet. Ook de aantrekkingskracht tussen haar en Nolan was goed te merken in het verhaal en maakte dat je graag door wilt lezen. Daarnaast zijn er ook korte stukjes die de humor laten zien in het verhaal. Regelmatig even grinniken door een reactie of actie maakt dat het ook wel luchtig is om te lezen.

Mijn eerste ervaring met Ali Hazelwood, maar ze heeft me nieuwsgierig gemaakt naar haar andere boeken.

Meer recensies van JLAngelica