Goed opgebouwd feelgood-verhaal

JLAngelica 01 april 2024
In 'Niets te verliezen' volgen we Chloé. Zij is junior-makelaar bij een makelaarskantoor in Amsterdam. Ondanks dat ze alle papieren heeft, blijft ze een ondergewaarde makelaar. Dit is enorm frustrerend voor haar, want wanneer krijgt zij nou eens de kans om een pand in een hoger segment te verkopen...Daarnaast loopt Chloës relatie ook niet helemaal volgens verwachting en heeft daar haar bedenkingen bij. Op een avond in de kroeg ontmoet ze Stefan, een journalist. Uiteindelijk begint ze met een sociaal experiment; hoe ver kan je gaan met het ruilen van spullen met een steeds hogere waarde?

Wat allereerst heel fijn is, is de schrijfstijl van Julia Ran. Naast de doorsnee feelgood situaties weet zij ook nog andere lagen aan te spreken. De liefde blijft een van de hoofdonderwerpen in het verhaal, maar ook eigen ontwikkeling is sterk te lezen in dit verhaal. Jezelf blijven, trouw blijven aan je eigen normen en waarden, keuzes maken en familieproblemen zijn ook onderwerpen die terugkomen in het verhaal en dit wordt erg sterk en beeldend beschreven.
Ondanks alle onderwerpen voelt het toch wel aan als een feelgood. De humor die in het verhaal verwerkt wordt, zorgt voor wat luchtigheid en houdt daarmee alles in balans.
Al met al echt een goed opgebouwd feelgood-verhaal.

Heel erg bedankt Julia Ran voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van JLAngelica