Spannende novelle…

JLAngelica 11 april 2024
In ‘Waar is Ivy?’ volgen we alleenstaande moeder Lizzy. Zij heeft een dochtertje, Ivy, die niet heel goed slaapt. Dat is soms best pittig en Lizzy besluit om op Instagram te delen hoe haar moederschap bevalt en dat niet alles over rozen gaat. Na een eerlijke post gaat ze viral en besluit ze om te gaan werken als mom-fluencer. Hierdoor stroomt haar mail niet alleen maar vol met positieve dingen en worden er zelfs bedreigingen gedaan. Tijdens een van de middagdutjes valt Lizzy zelf ook in slaap en nadat ze wakker schrikt, komt ze erachter dat Ivy niet meer in haar bedje ligt. Waar is Ivy?

De schrijfstijl is erg prettig en je leest zo door het verhaal heen. In het verhaal wordt er afgewisseld tussen het verleden en het heden, zodat je een goed beeld krijgt van Lizzy’s leven en de keuzes die ze maakt of gaat maken. De spanning is vanaf het begin te merken en stopt pas bij de ontknoping. Wat erg mooi is, is dat het moederschap niet alleen de hemel in wordt geprezen, maar dat deze ook een keerzijde heeft. Ook deze onderwerpen worden in het verhaal besproken. Terwijl je leest word je vanuit verschillende perspectieven allerlei kanten opgestuurd en word je vaak op het verkeerde been gebracht.

Een heerlijke thriller, met een intrigerend plot en heerlijke spanning.

Dankjewel @verhalenfabriek voor dit recensie-exemplaar.

Meer recensies van JLAngelica