Een vlotte thriller

JLAngelica 29 maart 2024
Rianne Meijburg werkt als psychiater en sinds een aantal jaar schrijft ze in haar vrije tijd. Bij de voorjaarskriebels schrijfwedstrijd van de verhalenfabriek werd ze tweede en won hiermee een boekcontract.

In dit boek van Rianne Meijburg volgen wij Chloé die onlangs haar vader verloren heeft toen hij een kitten wilde redden. Tijdens het opruimen van haar vaders spullen komt ze een foto tegen die vragen bij haar oproept. Ze besluit om op onderzoek te gaan, maar ze raakt verstrikt in een web. Gaat zij ooit haar antwoorden krijgen?

De schrijfstijl van Rianne Meijberg is erg prettig om te lezen. Het verhaal is vanuit Chloés perspectief geschreven en je leest, voelt en ervaart het ook als haar. De korte zinnen en de korte hoofdstukken maakt dat je snel door het verhaal heen vliegt. Er zit in ieder geval genoeg vaart in het verhaal. Het verhaal is niet alleen voor de ontspanning maar geeft ook een inkijkje in wat rouw en verlies met je als mens kan doen. Alcoholgebruik en verlies van realiteit komt goed terug in dit verhaal. Op sommige vlakken kwam het verhaal wat verwarrend over, maar hoort waarschijnlijk bij de situatie waar Chloé in bevindt.
Het heeft flink wat geheimen die pas aan het eind echt duidelijk worden. Het is dan ook erg jammer dat het boek dan ook eigenlijk al zo goed als uit is, maar het verhaal wordt daarmee wel mooi afgerond.
Met dit debuut ben ik dan ook erg benieuwd naar haar volgende boeken.

Meer recensies van JLAngelica