Een heerlijke thriller

JLAngelica 18 februari 2024
In deze standalone van Helen Fields volgen wij Sadie Levesque, een privédetective die ingehuurd wordt door de familie Clark om de vermissing van hun dochter, Adriana, te onderzoeken. Het gezin is onlangs verhuisd naar het eiland Mull. Als hun dochter vermist wordt, zijn haar ouders radeloos. De politie doet weinig onderzoeken en daarom besluiten ze Sadie in te schakelen om het te laten onderzoeken. Tevens is zij ook nog eens gespecialiseerd in het zoeken naar tieners.

Het verhaallijn komt wat lastig op gang als je vaker boeken van Helen Fields gelezen hebt. Toch weet ze je na een tijdje te boeien en wil je blijven lezen. Het duurt lang voordat er enige vooruitgang te merken is in het onderzoeken en er is veel focus op de mythen die op het eiland spelen of gespeeld hebben. Niet altijd was het verhaal geloofwaardig, omdat er best veel toevalligheden waren die je ook als lezer zou kunnen voorspellen. Toch maakt dat het verhaal niet minder, want nog steeds weet Helen Fields je te boeien met het verhaal.

De personages zijn prima beschreven en je kunt er een goed beeld van krijgen.Het hele boek denk je de verdachte te weten, maar elke keer weer heb je het als lezer mis. De plottwist was daarom dan ook erg onverwacht, maar naar mate je het einde van het boek nadert, begint het allemaal steeds logischer te klinken. Een verrassing op het eind waardeer ik altijd wel en dat heeft dit boek dan ook zeker gedaan.

Na Helen Fields haar geweldige serie met Ava & Luc is dit een prima standalone om te lezen, maar hij wint het niet van de Ava & Luc - serie. Daarom de 4 sterren.

Meer recensies van JLAngelica