Heerlijk boek van eigen bodem

JLAngelica 24 maart 2024
“Dans van de maanroos” is het nieuwste Young Adult verhaal van auteur Jami Leigh. Zij debuteerde al eerder met ” de kronieken van Lumin”. In “Dans van de maanroos” volgen wij Lucille. Een meisje dat leeft in armoede en moet stelen om te overleven. Wanneer zij een amulet steelt, is ze genoodzaakt om naar een vervloekt bos te vluchten. Daar komt ze in een bijzondere, nieuwe wereld terecht en ontmoet ze een jongeman die haar een erg mooi aanbod doet: naar een bal gaan met een van zijn speciale jurken. Wat Lucille niet weet, is dat na één dans haar wereld op zijn kop komt te staan…

De schrijfstijl van Leigh is erg gedetailleerd, beeldend maar toch ook wel vlot. De korte hoofdstukken maakt dat het makkelijk wegleest en dat het een heerlijk boek is om tussendoor even te lezen. De personages hebben elk hun rol in het verhaal en zijn niet overbodig (wat ik soms in fantasy-boeken wel vindt). Ook al heb je een idee hoe het boek eindigt… Leigh weet je toch nog te verrassen met een plottwist.

Al met al een verhaal vol verrassing en gevaar, al komen bedrog en waarheid ook nog aan bod in deze novelle. Een heerlijk fantasy van eigen bodem.

Jami Leigh, heel erg bedankt dat ik mee mocht doen aan jouw blogtour!

Meer recensies van JLAngelica