Marissa Meyer - Alle sterren

Joëlle 25 mei 2022
Alle sterren neemt je mee in 9 korte verhalen die zich afspelen in de wereld van the Lunar chronicles. Al je favoriete personages komen in dit boek voorbij. Hoe verging het de personages voor wij kennis maakte met hen in de serie reeks?

Alle sterren is het boek wat je als echte fan van de lunar chronicles in huis moet hebben. Het boek bevat negen individuele verhalen waardoor je nog meer informatie krijgt over de personages. Maar ook zit er een soort chronologische volgorde in de verhalen van wanneer deze zich afspelen.

‘Er was eens…’ verteld over Scarlet en haar oma Michelle Benoit. Het is erg leuk om precies te weten hoe Michelle verliefd werd en waarom Scarlet bij haar oma wilde wonen.

‘Het meisje van metaal’ verteld over Cinder. Hoe is zij precies in Nieuw-Bejing belandt en hoe was haar jeugd hier?

‘Ze’ev en de wolf’ neemt je mee naar de jeugd van Ze’ev en hoe hij veranderd werd in zijn wolvenmutatie.

‘De kapitein op het witte paard’ verteld over een gebeurtenis in Thorne zijn jeugd. Een gebeurtenis waar Cress dolenthousiast over reageerde en Thorne dit afwimpelde. Het is leuk om te lezen hoe het precies ging en je hiermee je eigen conclusies kan maken of Cress of Thorne gelijk had.

’26.071 kilometer boven de aarde’ verteld over hoe Cress in de shuttle terecht kwam.

‘De prinses en de lijfwacht’ neemt je mee naar Winter en Jacin hun jeugd.

‘De kleine androïde’ is helaas naar mijn idee een misstap in het verhaal. Tot op heden heb ik nog steeds grote vraagtekens wat er precies met dit verhaald bedoeld werd. Wat heeft het te maken met de serie? Want over IKO ging het in ieder geval niet…

‘Het meisje met de smeervlekken’ gaat over de ontmoeting tussen Cinder en Kai maar dan vanuit Kai zijn perspectief.

‘Lang en gelukkig’ vindt plaats na het verhaal uit Winter en laat je met een meer dan voldaan gevoel achter.

Tussen deze negen verhalen is het lastig een favoriet te kiezen. Elk verhaal was uniek en leuk omdat het over een ander personage ging. Je leerde ze hierdoor nog beter kennen. Het verhaal van ‘De kleine androïde’ was helaas dan wel zo een verhaal waarvan ik tijdens het lezen er echt helemaal niks van snapte en nog steeds niet. Gelukkig mocht dat de pret niet bederven voor de andere verhalen en mijn eindbeoordeling ook niet. Want ook dit boek is weer ontzettend vlot geschreven.

Meer recensies van Joëlle