Dirk Nielandt en Koen Sonck - 101 series die je gezien moet hebben

Joëlle 04 juni 2022
101 series die je gezien moet hebben is een non-fictie boek samengesteld door Dirk Nielandt en Koen Sonck. Door de jaren heen zijn er enorm veel series verschenen en worden we dood gegooid met allerlei platformen zoals Netflix, Disney+, Amazon Prime etc. Door de bomen zie je inmiddels het bos niet meer.
Aan de hand van dit boek worden er 101 series in de spotlight gezet die door Dirk en Koen bestempeld worden als must see. Van hele oude series, de klassiekers, tot de modernere series die soms zelfs nog niet beeïndigd zijn.

Van elke serie wordt er een personage onder de loep genomen waarom deze serie het kijken waard is maar ook wordt er van elke serie een plus en minpunt weergeven en een leuk dit wist je vast nog niet feitje. Daarnaast worden er alternatieven gegeven van andere series wat je eventueel ook leuk kan vinden als je de benoemde serie leuk vond. En als je nieuwsgierig gemaakt bent door Dirk en Koen kan je door middel van de zin of woord die onder het kopje youtube staat een fragment vinden om je over de streep te halen om de serie te gaan kijken.

101 series die je gezien moet hebben is een leuk informatief boekje over allemaal verschillende series. Helaas voor mij vond ik er wel erg veel “oudere” series in staan en miste ik veel series van het moment die ik zelf wel zou hebben meegenomen in de 101 series die je gezien moet hebben lijst. Maar toch ben ik ook naar een enkele serie die werd aangeprezen nieuwsgierig geworden. Wellicht dat ik binnenkort mijzelf de tijd gun om deze series te gaan kijken.

Mijn beoordeling: 3 sterren.

Meer recensies van Joëlle