Sarah J. Maas - De glazen troon

Joëlle 04 juni 2022
Celaena wordt tijdens haar gevangenschap geconfronteerd met de keuze om of haar leven in de gevangenis door te brengen of om mee te doen met een toernooi van de koning. Bij het toernooi moet Celaena het opnemen tegen allemaal anderen uitverkorenen. Wie wint wordt de nieuwe kampioen van de koning. Maar wanneer er in het kasteel deelnemers één voor één worden vermoord moet Celeaena ook vrezen voor haar eigen leven. Wie heeft het gemunt op de toernooi deelnemers en lukt het Celaena om te winnen en de nieuwe kampioen te worden?

De glazen troon. De ontzettend populaire serie van Sarah J. Maas. Door vele geprezen en eindelijk kan ook ik aan deze serie beginnen. Een beetje huiverig omdat iedereen zo lovend is, maar aan de andere kant vond ik haar serie ACOTAR ook al fantastisch. Dus gelukkig beviel dit eerste deel van de serie mij al optimaal. Sarah J. Maas schrijft zo ontzettend vlot en haar omschrijving van de wereld die zij creëert is gewoon goed. De personages komen echt tot leven en doordat het vanuit meerdere perspectieven is geschreven heb je een veel bredere kijk op de wereld die zij heeft neergezet. Celaena is echt een badass personage en de twee mannen Chaol en Dorian strijden erom om je favoriet te worden.

Zoals ik gewend was van ACOTAR had ook De glazen troon flink wat plottwisten. Wanneer je denkt dat je weet hoe het zit wordt je weer omver geblazen omdat je niet eens in de buurt zat. Het einde van De glazen troon dwingt je om direct verder te gaan in het vervolg De donkere kroon.

Mijn beoordeling: 5 sterren.

Meer recensies van Joëlle